Juni 2005
De aluminium beplating op de
buitenzijde is deze maand helemaal af gekomen. Het begint nu weer op
een caravan te lijken. Alle klinkernaden heb ik alleen gemaakt, behalve
de twee op de voorzijde en één op de zijkant, omdat mijn
armen niet lang genoeg zijn om beide kanten tegelijk te kunnen
bereiken. Deze 3 naden heb ik samen met mijn vader gemaakt.
Ik vind de klinkernaden erg geslaagd. Het ziet er lekker ouderwets maar
ook degelijk uit.
De foto's die je hieronder ziet zijn later gemaakt, toen het dak en de
gordellijst er al op zaten.
Zoals je kunt zien zijn ook de achterlichten, nummerplaat en
retroreflectoren al gemonteerd. De nummerplaat er retroreflectoren
zitten weer op speciaal hiervoor gemaakte montage platen, die met de
klinknageltechniek op het plaatwerk zitten voor een waterdichte
bevestiging.
In deze maand heb ik ook de benodigde rubber afdichtstrips en
inlegstrips bestel en ontvangen van Jorg Gösser (zie links
pagina). Hij heeft een assortiment specifieke Eriba onderdelen.
In totaal zijn er 15 platen aluminium van 1*2 meter nodig geweest om de
volledige caravan mee te beplaten. Van deze 15 platen (= 30m2) is
ongeveer 1/3 weer als afval verzaagd. Er zal netto ongeveer 20m2
aluminium plaat op de caravan zitten, dit komt neer op een gewicht van
36 kg. De beplating neemt dus maar een heel klein aandeel in het
gewicht van de caravan.
Verder heb ik deze maand nog alle sierlijsten die nog te gebruiken zijn
schoon gemaakt. Deze waren met stopverf-kit bevestigd, en deze kit was
door de jaren heen kei hard geworden. Het schoonmaken van de lijsten
was een enorme klus. Alle lijsten van de dak en gordellijn waren nog
bruikbaar. De lijsten onderaan zullen vervangen moeten worden.