Juni 2005

De aluminium beplating op de buitenzijde is deze maand helemaal af gekomen. Het begint nu weer op een caravan te lijken. Alle klinkernaden heb ik alleen gemaakt, behalve de twee op de voorzijde en één op de zijkant, omdat mijn armen niet lang genoeg zijn om beide kanten tegelijk te kunnen bereiken. Deze 3 naden heb ik samen met mijn vader gemaakt.
Ik vind de klinkernaden erg geslaagd. Het ziet er lekker ouderwets maar ook degelijk uit.
De foto's die je hieronder ziet zijn later gemaakt, toen het dak en de gordellijst er al op zaten.

 

Zoals je kunt zien zijn ook de achterlichten, nummerplaat en retroreflectoren al gemonteerd. De nummerplaat er retroreflectoren zitten weer op speciaal hiervoor gemaakte montage platen, die met de klinknageltechniek op het plaatwerk zitten voor een waterdichte bevestiging.

 

In deze maand heb ik ook de benodigde rubber afdichtstrips en inlegstrips bestel en ontvangen van Jorg Gösser (zie links pagina). Hij heeft een assortiment specifieke Eriba onderdelen.
In totaal zijn er 15 platen aluminium van 1*2 meter nodig geweest om de volledige caravan mee te beplaten. Van deze 15 platen (= 30m2) is ongeveer 1/3 weer als afval verzaagd.  Er zal netto ongeveer 20m2 aluminium plaat op de caravan zitten, dit komt neer op een gewicht van 36 kg. De beplating neemt dus maar een heel klein aandeel in het gewicht van de caravan.

Verder heb ik deze maand nog alle sierlijsten die nog te gebruiken zijn schoon gemaakt. Deze waren met stopverf-kit bevestigd, en deze kit was door de jaren heen kei hard geworden. Het schoonmaken van de lijsten was een enorme klus. Alle lijsten van de dak en gordellijn waren nog bruikbaar. De lijsten onderaan zullen vervangen moeten worden.
mei 2005      juli 2005