Januari 2005
Het is nu half januari, en de
laatste laswerkzaamheden zijn gereed, aan de voorzijde is een geheel
nieuw geïntegreerd disselbak-compartiment ontstaan, met uiteraard
een deur erin. Deze ruimte is groot genoeg voor 2 grote gasflessen en
nog heel veel klein spul.
overzicht tekening ingelast werk
Het luik heeft dezelfde
vorm
als de huidige touring modellen, alleen zal het gewoon naar
één kant opendraaien net als een gewone deur.
De 24 meter extra buis die ik
besteld heb is er nog compleet in verwerkt. Er zit nu dus 60 meter
nieuwe buis in het frame verwerkt.
Ondertussen ben ik een
zoektocht op internet begonnen naar nieuw aluminium plaat. De duitser
Jörg had wel plaat en mij een monster opgestuurd, maar dit was een
teleurstelling. De plaat was maar 0,4 mm dik en dus te zwak denk ik. Ik
ben bang dat als ik het gebruik er binnen een paar jaar scheuren in
zouden ontstaan.
Een leverancier in Venlo kan
plaat leveren, maar alleen in stukken van 1*2 meter, wat dus inhoud dat
er een paar naden op de buitenkant zouden komen. Ik heb al een test
gedaan met twee reststukken om te testen of dit handmatig aan elkaar te
felsen is. Het resultaat was veelbelovend.
De volgende werkzaamheden
bestaan uit het volledig blank maken van het frame, zodat het in de
menie gezet kan worden, ook alweer zo’n leuke klus.
Het is nu eind januari, en het
bovenframe (alles behalve de bodemsectie) is helemaal blank gemaakt en
2 keer in de menie gezet. Dit ziet er meteen heel anders uit, nu je
niet meer kunt zien welke stukken nieuw en welke nog origineel zijn.