Januari 2005
  
Het is nu half januari, en de laatste laswerkzaamheden zijn gereed, aan de voorzijde is een geheel nieuw geïntegreerd disselbak-compartiment ontstaan, met uiteraard een deur erin. Deze ruimte is groot genoeg voor 2 grote gasflessen en nog heel veel klein spul.

spaceframe tekening
overzicht tekening ingelast werk


Het luik heeft dezelfde vorm als de huidige touring modellen, alleen zal het gewoon naar één kant opendraaien net als een gewone deur.
De 24 meter extra buis die ik besteld heb is er nog compleet in verwerkt. Er zit nu dus 60 meter nieuwe buis in het frame verwerkt.
Ondertussen ben ik een zoektocht op internet begonnen naar nieuw aluminium plaat. De duitser Jörg had wel plaat en mij een monster opgestuurd, maar dit was een teleurstelling. De plaat was maar 0,4 mm dik en dus te zwak denk ik. Ik ben bang dat als ik het gebruik er binnen een paar jaar scheuren in zouden ontstaan.
Een leverancier in Venlo kan plaat leveren, maar alleen in stukken van 1*2 meter, wat dus inhoud dat er een paar naden op de buitenkant zouden komen. Ik heb al een test gedaan met twee reststukken om te testen of dit handmatig aan elkaar te felsen is. Het resultaat was veelbelovend.

disselbak luik     deur

De volgende werkzaamheden bestaan uit het volledig blank maken van het frame, zodat het in de menie gezet kan worden, ook alweer zo’n leuke klus.

 frame in de menie gezet    top zicht

Het is nu eind januari, en het bovenframe (alles behalve de bodemsectie) is helemaal blank gemaakt en 2 keer in de menie gezet. Dit ziet er meteen heel anders uit, nu je niet meer kunt zien welke stukken nieuw en welke nog origineel zijn.

December 2004      Februari 2005