Februari 2005
De volgende werkzaamheden zijn
het kaal maken van de bodemsectie. Dit
is echt een vervelend klusje, dat alleen buiten gedaan kan worden. Ik
ben nu dus echt afhankelijk van het weer. Tot nu toe heb ik er een
halve zaterdag aan kunnen werken en de maand is alweer bijna om.
Inmiddels heb ik een
leverancier gevonden die mij aluminium plaat op
rol van 1 meter breed in stucco dessin kan leveren, Het is de firma
www.metaalwinkel.nl
en is gevestigd in Rotterdam. (later blijkt dat ze het bewuste
materiaal niet hebben, de verkoper had zich vergist. Het stucco
aluminium wat op vooraad lag was slechts 0,2 mm dik, BALEN BALEN)
Voor de zekerheid heb ik nog
maar eens nagemeten hoeveel meter plaat ik
nodig heb. De caravan half rond op middenhoogte is 7,3 meter. Met een
bestelling van 30 meter moet ik dus uit kunnen komen. Het bovengenoemde
plaatwerk kost 8,50 euro excl. BTW, ook al weer een meevaller.
De bodemsectie moest ook nog
voorzien worden van nieuwe uitdraaipoten.
De originele poten hadden een lengte van 42 cm en stonden uitgedraaid
erg verticaal, wat niet ten goede komt aan de stabiliteit. De gebruikte
uitdraaipoten zijn identiek aan de poten van de Triton en Troll uit die
periode, maar deze types zijn wel een aantal cm lager omdat er kleinere
wielen en banden gebruikt werden. Vandaar dat deze poten eigenlijk te
kort zijn op de TITAN.
Bij de zoektocht naar
vervangende poten het ik er gevonden die kwa
constructie gelijk zijn maar een pootlengte van ruim 50 cm hebben. Ook
de spindel is veel dikker dan de originele poten, wat de sterkte ten
goede komt. Deze uitdraaipoten dienen bevestigd te worden met twee
schroeven, en het uiteinde van de spindel dient in een oog te schuiven.
Uiteraard zijn deze
voorzieningen in de bodem sectie niet aanwezig,
omdat de originele poten één geheel vormen met het frame.
Ook kunnen de nieuwe uitdraaipoten niet meer dwars geplaatst worden,
omdat ze een stuk langer zijn en dus niet meer tussen de V-dissel en de
buitenzijde passen.
De uitdraaipoten worden daarom
in langsrichting geplaatst en dan in een
kleine hoek naar binnen wijzend. De bevestigingsplaten en ogen zijn
hiervoor inmiddels gemaakt en onder het frame gelast.