Eerste trip

Deze kan uiteraard pas uitgevoerd worden als de caravan af is, en staat gepland op 30 april naar Texel !!

Maarrrr, tot 30 april konden we niet wachten, dus de 14e april de Titan achter de auto gehangen en op naar Groenlo, om daar op de camping de paasdagen door te brengen in de gloednieuwe oude Titan.
Deze camping hebben we speciaal uitgezocht omdat hij het gehele jaar open is en er ook in de winter gekampeerd wordt. Het was er volle bak en er waren voornamelijk Duitsers (ze zullen wel een hele week paasvakantie hebben). De sfeer op de camping was geweldig, geen sjacherijnen en heel veel plezierige mensen die veel lol hadden.
We hebben de Titan in die 3 dagen goed uit kunnen testen, want we hebben elk soort weer gehad zoals zon, wind, regen, flinke buien en één heel koude nacht. Tijdens die nacht heb ik later de kachel weer aan moeten zetten.
Deze 3 nachten hebben onze 2 jongens ook in de caravan geslapen, zij sliepen op de tot gigantisch bed omgebouwde rondzit en wij sliepen uiteraard in het vast bed, dat overigens een prima bed is  gebleken. Daar ben ik dus ook erg blij mee, want mijn gestel is erg gevoelig voor slechte bedden.
Overdag hebben we toch de meeste tijd buiten door kunnen brengen, en lekker buiten kunnen koken.  Het was een heerlijk buitenweekend, voor ons is het voorjaar nu begonnen.

Het reizen met de Titan gaat fantastisch, hij gedraagt zich voorbeeldig achter de auto. De caravan heeft geen last van zijwind en voelt zeer stabiel aan. Tijdens het inhalen op de snelweg zit je in een mum aan de 110 km/uur zonder ook maar iets van instabiliteit te merken. De reis van Meterik naar Groenlo en terug is ongeveer 50% autosnelweg, de rest zijn normale hoofdwegen en veel stoplichten en rotondes. Op de snelweg heb ik 95km/uur gereden op de cruise, op de hoofdwegen waar het kon ook rond de 90~95km/uur. Toch is het verbruik binnen de perken gebleven met 7,4 liter per 100km. Ik denk dat er weinig caravaners zijn(behalve Eriba Touring bezitters) die dat kunnen halen.

Het enigste mankement dat we deze vakantie gehad hebben was een kapotte stroomkabel, de kabel was bij de stekker gebroken. De Titan voldoet dus aan al onze verwachtingen.

30 april 2006, de eerste geplande vakantie met de Titan!

Voor deze vakantie hadden we vorig jaar met kerst al een plekje gereserveerd op de camping "Sluftervallei" in de Cocksdorp in het uiterste puntje van Texel. Een aantal jaren geleden hadden we deze camping al eens bezichtigd toe we daar in de buurt stonden en waren het er toen al over eens dat we hier een keer naar toe moesten.
We hebben er voor 9 nachten gereserveerd.

De heenreis verliep zonder problemen, s'morgens om 10:30 vertrokken en om 16:30 stonden we op onze plek. Nog even de luifel uitrollen, stoelen naar buiten en het tentje voor de jongens opzetten en klaar.

De eerste dagen waren nog erg fris, maar wel zonnig. s'avonds lekker de kachel aan, maar overdag lekker buiten leven. Texel is werkelijk prachtig en omdat het een eiland is krijg je meteen een "ik ben ver weg" gevoel.
De derde avond ging het mis met de kachel. op één of andere manier brandde hij niet en stroomde er toch gas, wat na een druk op de ontstekingsknop tot een enorme knal leidde. Door deze knal was de rookgasafvoerleiding door midden gescheurd en aan de onderzijde het deksel van de kachel geblazen.  Deze was dus niet meer bruikbaar, maarja echt koud was het inmiddels niet meer.

De volgende dagen werd het steeds warmer en het bleef zonnig, zodat onze blanke winterkleur al snel verdween. Korte broeken en hempjes hadden we dus niet voor niets mee genomen. Echt heerlijk weer gehad.

Texel is een ideaal eiland om per fiets te verkennen, wij zijn helemaal geen fietsers maar hebben toch voor een paar dagen fietsen gehuurd, zodat er toch een paar mooie tripjes op de fiets gemaakt konden worden.

Koken doen we voornamelijk buiten, en hiervoor hebben we een groot éénpits gascomfoor aangeschaft. Het gascomfoor is uitermate geschikt om éénpans gerechten klaar te maken in een grote wokpan. Hiervoor heb je immers een krachtig vuur nodig. Het gascomfoor is niet voorzien van enige bescherming tegen de wind, was het af en toe wel lastig maakte om een windluw plekje te creeren. Hier moet dus nog iets aan gebeuren bij thuiskomst.

De koelkast voldoet aan al onze verwachtingen. Tijdens de zonnige dagen loopt de temperatuur in de caravan al snel op tot zo'n 30 graden als de deur dicht is. In de koelkast bleef de temperatuur echter uiterst stabiel op 4 graden staan. Iets waar je met een absorbsie koelkast alleen maar van kunt dromen. Het andere voordeel van deze koelkast is zijn omvang, er is altijd voldoende ruimte over voor een flink aantal flesjes bier, en het maken van ijsblokjes is ook geen probleem.

De camping "sluftervallei" vind ik persoonlijk de mooiste camping waar ik ooit geweest ben binnen onze landsgrenzen! Hij is zo goed bevallen dat we voor het volgend jaar alvast een prachtige plek tegen de duinen met veel privacy gereserveerd hebben voor
de meivakantie . Het is een rustige camping zonder poespas of flauwe regeltjes, waar je heerlijk van je welverdiende vakantie kunt genieten. De feestvierende vakantieganger is hier echter op het verkeerde adres, maar zoek je rust in een prachtige natuur dan is deze camping een echte aanrader.
De Sluftervallei is voor het grootste deel een bungalowpark van Landal, waardoor er toch veel voorzieningen aanwezig zijn zoals en mooi binnenzwembad, restaurand en uitgebreidde winkel. Het camping gedeelte ligt aan de zeezijde van het park half in de duinen. Er zijn zelfs kampeerplekjes helemaal in de duinen, maar deze zijn alleen voor tenten bedoeld en er is geen electra.
meer weten? -> http://www.sluftervallei.nl

Na 9 nachten is ook het vast bed in de caravan goedgekeurd. Ik heb geen rugklachten gehad, die ander altijd opspeelden tijdens vakanties.

Ook de terugreis  verliep probleemloos, alleen viel de reistijd tegen. In totaal zijn we zo'n 6 uur onderweg geweest.  Allereerst moesten we al 3 kwartier op de boot wachten, waar er in de wachtrij voor ons een eriba touring puck(L) stond. Dit leverde uiteraard een leuk gesprek op met de eigenaar op.
In deze wachtrij hadden we veel bekijks met de Titan, leuk maar toch wel even aan wennen.
We hadden een route via Enkhuizen over de markerwaard-dijk naar Lelystad gepland.  Uiteraard een prachtige route maar wel veel kilometers over proviciale en lokale wegen.
Het laatste stuk snelweg (Arnhem - Venlo) was het rustig op de weg waardoor we flink door konden rijden. Op dit traject heb ik 105km/u op de cruise gereden en tijdens het inhalen van vrachtwagens regelmatig doorgetrokken tot 120km/u. Tja het mag dan wel niet maar ik moet toch weten hoe stabiel de combinatie is, voor als we deze zomer Frankrijk gaan doorcruisen.

Al met al hebben we een prachtige vakantie op Texel gehad en de Titan voldoet aan al onze wensen.  We kunnen niet meer wachten op de zomervakantie.
Foto's komen nog, want die hebben we met onze oude 'filmrolletje' camera gemaakt.

Hemelvaart, nog even een paar daagjes naar Ommen

Met de hemelvaartsdagen zijn we nog een paar dagen naar de camping "Lemeler Esch" vlakbij Ommen geweest.

Lemeler EschTijdens dit lang weekend verblijf  hebben we erg slecht weer gehad, en gelukkig maar dat de kachel weer gerepareerd was want we hebben hem elke avond aan gehad.

In de dagen ervoor had ik nog een "rain en sun blocker" gemaakt voor aan de voorzijde van de luifel te kunnen schuifen in geval van veel regen of als er extra schaduw nodig is.
Op de vrijdag hebben we de hele dag regen gehad en hebben we de "rainblocker" dus uit kunnen testen. Hij voldoet aan de verwachtingen.

De Lemeler Esch is een prachtig groene camping, en ligt in een schitterend natuurgebied. Vanaf de camping loop je zo het heidegebied in waar een paar flinke heuvels liggen of de andere kant op ga je diep de bossen in.
Ga je vroeg aan de wandel dan is de kans groot dat je reeën ziet, en nog veel andere wilde diersoorten. Op de camping zelf is het goed toeven voor kinderen tot 12 jaar. Er is vanalles voor ze te doen zoals een spannend speelbos , crossbaan en centraal op de camping een voetbalveld.

rainblocker  het regent maar  lekkere broodjes
Rainblocker                                                   lekker binnen lezen                                         s'morgens verse broodjes